Doa seorang emak/ibu..

setiap kali aku nak exam...aku akan kol mak aku....n perbualan kami macam ni...
  • aku : mak..arini sy ade paper...doakan sy leh jawab yer mak...
  • mak aku akan cakap : gud luck...buat btol2...mak doakan kamu....
actually...ayat ni...aku dah dengar n guna banyak kali mase aku dari kecik lagi..(ayat asal dalam bahasa sarawak..tp di translate by aku sendiri.)...hihihih..tapi...tapi tapi......

aku x pernah bosan melafazkan & mendengar ape yg mak aku tuturkan...
*rindu mak aku...(",)

kenape??
sebab aku tahu yg doa seorang emak/ibu sgt penting...n aku lebih bersemangat jawab exam ngn ade nyer doa and sokongan dari emak/ibu & ayah aku...:D

ha...bercakap tentang doa nih....ustazah aku pernah cakap ttg keajaiban doa anak kecil yg belum baligh...
*oppss...lari dari topik jap eyyyhh....

sume tau yg anak kecil yg belum baligh ni tidak mempunyai dosa kan??dosa2 di tanggung oleh mak & ayah dorang sendiri(btolkan aq lau aq silap)....hmmm...korang pernah x terfikir yg doa anak kecil ni mudah di makbulkan???nak tau kenapa??sebab hati budak kecil ni langsung x kotor,..xde dosa.....

faham x ape yg aku cuba sampaikan???...gelengkan kepala jika x faham....


soooo...anda x faham yer....
aku nak gtaw yg...kalau korang ade adik2 kecil or anak kecil or sewaktu dengannya...korang ajar lah anak tu berdoa selalu...insyaALLAH di permudahkan n di makbulkan apa yg korang mintak dorang doakan....

haaaa??? 
jangan lak korang mintak benda x elok..mmg la xkan di makbul...hadooooiiii....


ok..sekian sahaja yer.....lol...

Comments

Popular posts from this blog

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Senarai Lubuk Pembekal Barangan Niaga

Lantai Bilik Air Bocor.