Perasaan Sebagai Tunang Orang

Perempuan sebenarnya cemburu bila si pemilik hatinya rapat dengan perempuan lain....tapi ade sesetengah mereka merelakan walaupun hati sakit...
tapi tapi tapi...yang aku pelik..kenapa perempuan yg ade boyfriend ni..

ok aku citer skit....susah nak terangkan kalau xde cerita ni...: 

Si Maya berkawan dengan Si Kamil, Si Kamil ni Tunang Si Cinta,,,,satu hari tuuuuuuu....Si Kamil ni tumpangkan Si Maya ngn budak2 lelaki kelas dia....tapi Si Maya ni la duk depan.. 

nak di jadikan cerita...

satu hari tu Si Cinta ni bertanya ngn Si Kamil, tempat duduk saya ni, selain dari Mak awak, adik beradik awak dan adik beradik saya yg perempuan..
sape lagi pernah duduk?

Si Kamil pun menjawab dengan jujur : Si Maya

Si Cinta pun mulakan dengan ceramah : Awak, kiranya saya yg tengah drive sekarang, di sebelah saya ada Si Jambu (teman sekelas Si Cinta), ape perasaan awak?

Si Kamil : Mesti la saya berapi....

Si Cinta : tapi kalau dalam situasi awak pulak macam manaa? awak rase ape yg saya rasa? 

Si Kamil : Niat saya hanya nak tumpangkan kawan2 saya ja....

Si Cinta : Ok, bayangkan niat saya pun camtu gak mase saya tumpangkan Si Jambu.

Si Kamil : Terdiam....

Si Cinta : Awak tau tak...saya cuba diamkan diri je bile saya tahu di seat yg saya duduk ni ade perempuan lain yg duduk...dah beberapa kali awak buat....sehinggalah saya terjumpa satu ayat : Jangan la kamu berbuat sesuatu yg boleh menyebabkan fitnah..., awak, dlm situasi awak tu, orang boleh fitnah awak curang dan sebagainya....apa perasaan saya sebagai tunang awak? lagi sikit hari kita akan di ijabkabulkan...maaflah..saya silap...mudah nak cemburu walaupun sedaya upaya saya tahan sebab saya kira itu kawan awak.....tapi bila mengenangkan hubungan kita yg sudah terikat dan bakal menjadi sah...saya mesti buat sesuatu tindakan, walaupun saya berat....terpulang la kepada awak.....saya cuma mampu menegur...

Si Kamil : Saya berjanji saya xkan buat lagi...saya faham perasaan awak....dan apa perasaan saya kalau awak buat perkara yg sama...

Di Facebook....selepas pergaduhan Si Kamil dan Si Cinta...

Si Maya : Aku tak ingin pun ngan tunang kau dan bla bla bla bla...
aku pun dah ade pakwe...bla bla bla...

Si Cinta yg membaca ayat yg di pos terasa mendidih kemarahan....tapi dia akhirnya dia biarkan post tersebut tanpa perlu berbuat apa....


Di Facebook selepas beberapa hari :

Si Cinta ternampak Si Maya komen di Status Facebook Kawan Si Cinta yg berbunyi :

Semua perempuan tak suka pakwe dorang rapat ngan perempuan lain,
tapi di sebabkan taknak mengongkong, dorang biarkan...
Komen Si Maya : SETUJU!!! 100%



Moral Of The Story : Kalau Si Maya tu dah bertunang nanti , and tunang dia rapat dengan lelaki lain...dia akan tahu apa ketakutan yg akan dia rasai....wallahualam...maaflah kalau cerita ni ade menyinggung perasaan mana2 pihak...sekadar berkongsi cerita....


Comments

Popular posts from this blog

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Lantai Bilik Air Bocor.

Senarai Lubuk Pembekal Barangan Niaga