Resepi Oat Choco Homemade



Resepi Oat Choco Homemade
Sumber Resepi : www.bukuresepi.com

Bahan-Bahan yang diperlukan :
- Nestum  (100gm)
- Oat (100gm)
- 50gm Coklat Compound Putih
*Nutella 2 sudu - aku tambah
*Susu Pekat secukup rasa - aku tambah

====================
Klik Sini : 1, 2 & 3
====================

Caranya :

1. Sediakan Nestum dan Oat sama banyak. (Kalau nak buat banyak, doublekan sukatan)
2. Cairkan Coklat Compound Putih menggunakan kaedah double boiler, Kaedah Double Boiler Rujuk sini >> Double Boiler
3. Setelah Coklat Compound Putih cair, gaulkan bersama Nestum dan Oat menggunakan sudu kayu, gaul hingga sebati.
Nota Tambahan: Di dalam adunan ni, aku tambah nutella dan susu pekat sekali dan gaul hingga sebati.
4. Kemudian, ratakan ke dalam bekas atau loyang dan pastikan bekas anda sudah dilapik plastik bagi supaya nanti tak lekat pada bekas.
5. Dah siap, masukkan ke dalam peti sejuk, biar 3-5 minit, lepas tu, keluarkan dan MAKAN! hehe

Selamat mencuba! ^_^

Ok, ni hasil air tangan aku pagi tadi..khas buat suamiku yg tak suka oat..hahaha..:D Potongan tak cun sebab aku tak sabar nak makan! haha..:P


Sumber Resepi : www.bukuresepi.com

Comments

senang je nak buatnya, nanti nak cuba la....
BudakVanilla said…
sedapnya..rupanya boleh buat sendiri. .hehe

BW+FOLLOW dr giveaway jiwarosak :D
http://budaksukavanilla.blogspot.com/
SyazzySalleh said…
la..senang je rupanya...ok..boleh try weekend ni..hehe tq sebab share :)

uih sedapnya...
senang je nak buat rupa-rupanya...

Popular posts from this blog

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Senarai Lubuk Pembekal Barangan Niaga

Lantai Bilik Air Bocor.