Petua Rawat Buasir - Berkesan

Buasir. 

Ramai yang tak tahu buasir ni apa dan juga, ramai yang akan gelak bila kita bagitahu sakit buasir ni.

Buasir adalah satu penyakit yang mana berlaku benjolan, vena (nama saintifik nya) ini akan membonjol keluar dari lubang bontot yang mana boleh menyebabkan bontot korang terasa pedih, sakit dan susah nak berjalan.

Ko ingat buasir ni sakit macam tangan terluka kena pisau ke? ha?
Buasir ni sakit tau, malah boleh menyebabkan K.O!

Ini adalah bentuk buasir ye :


untuk bentuk yang real,
Sila check di Google. aku tak nak tepek kat sini..hehe~~

Ok, Petua Rawat Buasir ni adalah menggunakan buah Manjakani atau serbuk Manjakani.
Petua ni tak ramai yang tau, huhu.. so, aku nak share ngan korang, biar korang cepat2 sihat..:)



 psstt...kalau guna Buah Manjakani lagi cepat keberkesanannya tau dari guna Serbuk Manjakani..:)

Cara menggunakan Buah Manjakani :
1. Rendam dalam air  bagi lembap, x perlu rendam lama sangat.
2. Asah pada lesung batu atau apa2 benda yang boleh digunakan untuk mengasah.
3. Ambil serpihan, hampas yang dah di asah tadi sapu ke buasir.

Cara menggunakan Serbuk Manjakani :
1. Keluarkan semua serbuk, letak air sikit bagi basah.
2. Sapu pada buasir.

Amalkan sampai buasir tu kecut, 1-2 hari insyaALLAH hilang la buasir tu. :)



Manjakani tak berkesan?
Cuba Rawat guna Khidmat Pakar Buasir (Haji Zawawi)
Call : 012-3852452

Comments

Anonymous said…
Terlalu sakit nak duduk nak berjalan semua sakit....esok nak cari buah manjakani...tp mana nak beli
Siti said…
kat kedai runcit india ada jual...atau pun kat kedai jamu..
saya sekarang pun mengalami buasir...26weeks pregnant plk tu..memang sakit..huk huk...

mula2 pegi klinik doc kasi ubat masuk bontot tu..dh tak pedih tap bonjolan masih ada..sekarang saya try manjakani pulak..pedih memang tak rasa dh..cuma bonjolan tu kurang skit dr sebelumnya....baru 1 malam sapu...harap2 segera sembuh lah..nk buang air pun jadi fobia rasanya...
lini said…
nak trylaa nanti..dah xley tahan sgt2..pedih,,fobia abis nak p tandas,,
Anonymous said…
tuam dengan buah pom pom dan selalu makan ulam jenis kelat juga selalu minum yogurt jenis air
Nana said…
Lepas sapu manjakani dkt benjolan tu ada rasa denyut2 x? Maksudnye ada x rasa sakit apa2 lepas sapu sbb sy penah sapu manjakani dkt luka jahitan bersalin lepastu rasa denyut2..
Saya mengalami buasir skrgni..tahap 3..Sy Nk tanye penggunaan manjakani sapu dibuasir Tu mcm mn ye? Adakah slps sapu biarkan semalamam..atau Kena cuci stp beberapa jam..? Da mcm mn Sy Nk tahu yang buasir Sy da kecut? Adakah manjakani yg disapu td akn mngeras dan sendirinye trtanggal drpd buasir atau mcm mn....?
Sy Nk tahu mcm mn Nk tahu manajakani ni berkesan?

Popular posts from this blog

Senarai Lubuk Pembekal Barangan Niaga

Beli Oven di LAZADA