[INFO] Jenis2 Cili yang korang JARANG JUMPA!

Assalammualaikum..:)
Sedikit info menarik bagi pengemar Cili..^_^
Ada pelbagai jenis cili kita jarang jumpai, dengan rupa dan warna yg berbeza...

Bagi pekebun cili, mungkin anda berminat dengan cili-cili dibawah :
  • Dorset Naga


  • Bhut x jay's

  •  Pimenta de neyde






  •  Chocolate Cherry Pepper


  • Golden Cayenne Pepper



  • Rain Forest Pepper



  • Wild Brazil Pepper



  • NuMex Twilight Pepper


  •  Blue Turquoise Pepper


Cantik kan Blue Turquoise Pepper tu..:) Kalau aku jumpa cili tu, nak makan pun aku sayang..huhu..



Bagi pengemar cili korang boleh join FB group jika berminat nak beli benih @ kongsi pengalaman menanam cili di sini >> : Laman Cili 

Sumber gambar : Laman Cili & Trade Winds Fruits

Comments

Ai Kajiwara said…
huhuhu pelik2 jenis cili pon.
Cetusan Minda said…
pertama kali tgk cili berwarna biru ... kat mexico , mcm2 cili ada yg kita x pernah tgk . pedas ke idak , tak tahu lah ...
sinuha said…
Nice sharing :)
sha dhira said…
huwaaaa... macam-macam jenis dan bentuk segalan cili ada... :D

Popular posts from this blog

Petua Rawat Buasir - Berkesan

Senarai Lubuk Pembekal Barangan Niaga

Beli Oven di LAZADA